جبلی در گفت وگو با سام فیلم:

۲۰۰ کانال تلویزیونی نقش مهمی در کاهش ریخت و پاش های تبلیغاتی داشت

۲۰۰ کانال تلویزیونی نقش مهمی در کاهش ریخت و پاش های تبلیغاتی داشت به گزارش سام فیلم، رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: کانال های تبلیغاتی برای آشنایی مردم با نامزدها، به آنها کمک کرد و سبب کاهش ریخت و پاش های تبلیغاتی همچون تبلیغات های شهری و محیطی شد.



پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تاثیر صدا و سیما در کاهش ریخت و پاش های تبلیغاتی در انتخابات، اظهار داشت: در نظر سنجی که به صورت سراسری و با گستره شهر و روستا و مراکز استان انجام شد، مشخص شد که نزدیک به یک چهارم از رای دهندگان با استفاده از کانال های دویست گانه تلویزیون، با نظرات نامزدها آشنا شده و رای داده بودند.
وی اضافه کرد: در همین نظرسنجی حدود ۱۳ درصد تحت تاثیر تبلیغات شهری رای داده بودند و مفهوم آن اینست که این کانال های تبلیغاتی برای آشنایی ۲۳ درصد از مردم با نامزدها، به آنها کمک کرده است و سبب کاهش ریخت و پاش های تبلیغاتی همچون تبلیغات های شهری و محیطی شد که نظر سنجی ما هم همین را نشان داده است.
جبلی در ادامه اظهار نمود: حداکثر هزینه تبلیغاتی که از نامزدها جهت استفاده از ظرفیت تبلیغاتی صدا و سیما گرفته شده حدود ۴۰ میلیون برای تهران بود. در عموم حوزه های دیگر یعنی در حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ حوزه، فقط ۵ میلیون تومان هزینه صرف شده تا نامزدها خودشان را معرفی کنند. این در شرایطی است که مطابق قانون سقف هزینه تبلیغاتی که باید برای نامزدها مشخص شود حداقل می توانست یک میلیارد تومان باشد و قانون تا چند میلیارد تومان به نامزدها اجازه داده است تا برای تبلیغات غیر از صدا و سیما، استفاده نمایند.
رئیس سازمان صدا و سیما اذعان کرد: این کار صدا و سیما امکانی بسیار ارزان و بلکه رایگانی بود که در خدمت نامزدها قرار گرفت و طبق نظر سنجی ها بشدت در کاهش ریخت و پاش های تبلیغاتی در سطح شهرها اثر گذار بود.


منبع:

1402/12/19
13:25:07
5.0 / 5
870
تگهای خبر: تبلیغات , صدا و سیما , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال