صداوسیما محتاج تبلیغات خیابانی شد

صداوسیما محتاج تبلیغات خیابانی شد به گزارش سام فیلم، غلامرضا موسوی باور دارد که متاسفانه هم اکنون تلویزیون مرجعیت سابق را ندارد و مردم به جز برای تماشای مسابقات ورزشی که به صورت مستقیم پخش می شود، و برخی برنامه های استثنایی برای تماشا سراغ تلویزیون نمی روند. ضمن این که سریال برای جذب مخاطب باید جذابیت های خاص خودش را داشته باشد.


مهسا بهادری: بیلبوردهای تبلیغاتی آن چیزی بوده که همواره در سطح شهر به چشم ما خورده است. گاهی این تبلیغات در ارتباط با کالاهای اساسی مثل یخچال و تلویزیون است، گاهی برای سفارش های شهروندی، گاهی تبلیغ استارتاپ ها محصولاتشان و برندها و گاهی هم کالاها یا رویدادهای فرهنگی. تبلیغات کالاهای فرهنگی بیشتر در ارتباط با فیلمهای سینمایی و سریال های شبکه نمایش خانگی بوده دراین میان سهم کوچکی از این کالاهای فرهنگی به کنسرت ها، برخی تئاترها و گاهی اوقات کتاب تعلق گرفته است. اما چیزی که هیچگاه آنرا ندیدیم صداوسیما برای سریال هایی بوده که خودش ساخته، چون اساسا خود صداوسیما یک تریبون گسترده و ملی دارد که نه تنها احتیاج به این تبلیغات خرد شهری ندارد، بلکه خودش یک مکان برای تبلیغ محصولات است.
ولی چیزی که در چند روز گذشته به چشم می خورد، بیلبورد تبلیغات سریال تلویزیون «سوران» از شبکه سه سیما پخش می شود و محصول مرکز سریال سوره است. البته این دفعه اولی نیست که این ماجرا رخ می دهد و یک مرتبه دیگر هم برای پخش سریال «مستوران» از شبکه یک سیما و «گیلدخت» چنین ماجرایی پیش آمده است. اتفاقی که دراین میان رخ می دهد چند پرسش را ایجاد می کند؟ چرا رسانه ای که مرجع تبلیغات است دست به تبلیغات شهری زده؟ آیا تلویزیون می داند مخاطبانش کاهش پیدا کرده و با این شیوه می خواهد یک نوع آشتی با مخاطبانش انجام دهد؟
ماجرا از این مقرر است که دست کم در یک سال گذشته، حرف منتقدان و اساتید ارتباطات و تحلیل گران این بوده که تلویزیون بخشی از مرجعیت خودش را از دست داده است. این که خود تلویزیون علیرغم داشتن تریبون برای تبلیغات به تبلیغات محیطی روی آورده یعنی متوجه شده که برای جذب مخاطب احتیاج به کمپین تبلیغاتی دارد و این کارها برای جذب مخاطب بیشتر است و باید مشخص شود که تا چه اندازه می تواند موثر باشد.
به بهانه این مورد که تلویزیون برای سریال هایش از تبلیغات شهری استفاده می نماید به گفتگو با غلامرضا موسوی، تهیه کننده پرداختیم که در ادامه می خوانید.
تلویزیون از این طریق می تواند ارتباط موثری با مخاطبان داشته باشد؟
طبیعتا تلویزیون در موقعیتی که دارد احساس کرده که علیرغم گران بودن تبلیغات محیطی، می تواند از این سبک استفاده نماید و مبحث اینست که باید دید این نوع از تبلیغات در دراز مدت چقدر پاسخگو و اثرگذار است.
در هر جایی و برای هرچیزی اگر بخواهند تبلیغات انجام دهند سراغ تلویزیون می روند، حتی در دوره ای خود سینما هم از تلویزیون کمک می گرفت، اما هم اکنون چه اتفاقی افتاده که این مورد وجود ندارد؟
متاسفانه هم اکنون تلویزیون مرجعیت سابق را ندارد و مردم به جز برای تماشای مسابقات ورزشی که به صورت مستقیم پخش می شود، و برخی برنامه های استثنایی برای تماشا سراغ تلویزیون نمی روند. ضمن این که سریال برای جذب مخاطب باید جذابیت های خاص خودش را داشته باشد. دلیلی که مردم از تلویزیون به سمت شبکه نمایش خانگی کوچ کردند، همین است که فکر می کنند کیفیت برنامه های تلویزیونی دیگر چندان جذاب نیست و یکی از دلایلی که تلویزیون تلاش می کند که VOD ها را زیر نظر خودش ببرد به این خاطر است که آنها را هم مانند خودشکند. به عبارتی با قیچی و سانسور و ضوابط تلویزیونی کاری انجام دهد که شبکه نمایش خانگی هم مخاطبان خودش را از دست بدهد و رقیب قدری هم نداشته باشد.
غلامرضا موسوی


منبع:

1402/04/13
09:37:09
5.0 / 5
984
تگهای خبر: تئاتر , تبلیغات , تهیه كننده , سریال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال