بودجه سینمای کودک کجا خرج می شود؟
به گزارش سام فیلم، مهر نوشت: امیر مشهدی عباس کارگردان سینمای کودک ضمن اشاره به بلاتکلیفی 2 فیلمنامه اخیرش، از پروسه پشتیبانی از فیلم های کودک و نوجوان گلایه نمود.
امیر مشهدی عباس کارگردان سینمای ایران درباره ی تازه ترین کارهای خود اظهار داشت: ۲ طرح را از سال قبل به بنیاد سینمایی فارابی و صندوق پروانه برای حضور در جشنواره فیلم کودک ارائه کرده بودیم و هنوز منتظر پاسخ هستیم. ۲ طرح داشتیم و قرار بود با فارابی به توافق برسیم که کدام یک را می توانیم به تولید برسانیم اما پس از چند ماه هنوز اعلام نظر نکرده اند.
وی افزود: باتوجه به تأخیر افتاده برای اعلام آثار مورد حمایت، بعید می دانم دیگر فرصت تولید برای جشنواره کودک را داشته باشیم چونکه بصورت قطعی پایان مرداد را به عنوان آخرین مهلت ثبت نام آثار اعلام نموده اند.
این کارگردان در توضیح طرح های ارائه شده خود اظهار داشت: یک فیلمنامه به نام «اخمالوخان» را آماده کار دارم و عنوان طرح دیگر هم «اتاق فرار» بود که مربوط به گروه سنی نوجوان می شد. هنوز هم در انتظار اعلام نظر فارابی هستیم و اگر همین الان هم هر کدام را تأیید کنند، متأسفانه دیگر زمانی برای رساندن این آثار به جشنواره کودک نداریم.
مشهدی عباس درباره ی عاقبت فیلم قبلی خود با نام «دوچ» که قبل تر در جشنواره کودک رونمایی شده بود نیز عنوان کرد: این فیلم در جشنواره کودک سال ۹۷ حضور داشت. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن مقطع با همکاری فارابی چند فیلم را به عاقبت رساندند که علاوه بر «دوچ» فیلم هایی مانند «ضربه فنی» و «یدو» هم در همین قالب به تولید رسید. پس از آن که اکران «ضربه فنی» با موفقیت مواجه نشد، کانون تصمیم گرفت ۲ کار دیگر را به تلویزیون بفروشد که در سال ۹۸ این صورت گرفت و هر ۲ فیلم به پخش تلویزیونی رسیدند و اکران نشدند.
وی ادامه داد: واقعیت اما این است که فیلم «ضربه فنی» در زمان اکران، پخش مناسبی نداشت و افرادی فیلم را اکران کردند که برنامه مناسبی برای آن نداشتند. البته نمی خواهم یک طرفه به قاضی بروم اما وقتی ارگان ها و نهادها در حساب و کتاب مالی کم و کسری می آورند، گاهی سراغ تهاتر می روند و در همین پروسه هم «یدو» و «دوچ» هر ۲ به تلویزیون واگذار شدند.
این کارگردان سینمای کودک در آخر با اشاره مجدد به ۲ فیلمنامه ای که در انتظار تولید دارد، تصریح کرد: شرایط تولید و اکران امروز در سینمای ایران به شکلی است که برای ساخت فیلم کودک و نوجوان یا دولت باید حمایت کند یا سرمایه گذار توانمند پای کار بیاید. فیلمسازان این حوزه به طور معمول سرمایه های شخصی آن چنانی ندارند که بتوانند مستقلاً فیلم بسازند و بعد هم منتظر بنشینند که آیا فرصت اکران پیدا می کنند یا نه! در این شرایط دولت هم از ما پشتیبانی نمی کند و نمی دانیم بودجه هایی که به نام سینمای کودک و پشتیبانی از فیلم های کودکان اختصاص داده می شود، کجا خرج می شود.
۵۷۵۷
منبع: samfilm.ir
این مطلب سام فیلم را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب