موزه سینما همزمان با زادروز رسول صدرعاملی منتشر كرد:
اظهارات رسول صدرعاملی در رابطه با پورعرب و عزت الله انتظامی
به گزارش سام فیلم، رسول صدرعاملی در رابطه با همکاری اش با ابوالفضل پورعرب و عزت الله انتظامی به ترتیب در فیلمهای «قربانی» و «شب» سخن گفته است.
موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله برنامه های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز «رسول صدرعاملی» کارگردان سینمای ایران، بخش هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر نموده است که در زیر می خوانید.
به گزارش سام فیلم به نقل از ایسنا، رسول صدرعاملی در رابطه با ابوالفضل پورعرب در فیلم «قربانی» اظهار داشت: پورعرب در فیلم «قربانی» خیلی خوب بود. یادم می آید در آن زمان دلواپسی هایی برای بازی اش داشت که من بعدها با بیشتر شدن تجربه هایم متوجه آن شدم. بازیگری خیلی کار سختی است این که یک بازیگر از شب قبل فکر کند که چگونه وارد پلان شود و چگونه بیرون برود و حس ها را چطور وارد فیلم کند خیلی مهم است و پورعرب در کارش بسیار جدی بود.
وی افزود: ابوالفضل پورعرب زمانیکه برای فیلم «قربانی» آمد فقط فیلم «عروس» را بازی کرده بود و خودش فیلم را در سینماها ندیده بود، چونکه فیلمبرداری «عروس» تمام شده بود و بلافاصله آمد سر فیلم من.
صدرعاملی همینطور در رابطه با بازی عزت الله انتظامی در فیلم «شب» هم اظهار داشت: زنده یاد انتظامی روی دیالوگ ها خیلی حساس بود اما زمانیکه دیالوگ ها را با هم مرور می کردیم و نکاتش را رعایت می کردم دیگر مشکلی نداشتیم. ما برای ۴۰ روز فیلمبرداری رفته بودیم و نخستین لوکیشن ما ایستگاه راه آهن در فصل پاییز بود. ساعت ۵ بعداظهر فیلمبرداری را شروع کردیم وصبح تمام شده بود وقتی بیرون آمدیم متوجه شدیم نیم متر برف آمده و این درحالی بود که حدود ۶۰ درصد فیلم در شهر و فضای خارجی بود. یادم می آید با زنده یاد عزت الله انتظامی پس از فیلمبرداری ایستگاه راه آهن برگشتیم هتل و من نگذاشتم او داخل اتاقش برود. در همان سالن انتظار هتل با او صحبت کردم و گفتم آقای انتظامی من مجبورم فیلمبرداری کنم و نمی توانم کار را به خاطر برف تعطیل کنم. انتظامی به من گفت یعنی چی؟ مگر در این برف می شود؟ در پاسخ به او گفتم نمی دانم اما چاره ای ندارم در غیر اینصورت کار تعطیل می شود. انتظامی گفت به من فرصت بده فکر کنم. به اتاقش رفت و یک ساعت بعد زنگ زد و گفت کار را شروع کنم.
وی با اشاره به اینکه در فیلم «شب» گروه بسیار خوبی داشتیم، تصریح کرد: خسرو شکیبایی فوق العاده بود و اقتدار بازیگری اش در ری اکشن ها و همینطور واکنش ها به بازیگر مقابل، سکوت ها و گوش کردن ها بود تا آنجاکه در تدوین ما نمی توانستیم چیزی از حضور او را کم نماییم حتی در مونولوگ های طولانی که آقای انتظامی داشت در جاهایی کات می کردیم روی خسرو شکیبایی تا خوب گوش دادن و واکنش های وی را نسبت به صدای انتظامی را در تصویر داشته باشیم. امین حیایی جوان بسیار متعصبی بود که مواظب خسرو شکیبایی و عزت الله انتظامی بود و با جان و دل کار می کرد تا فیلم به شکل خوبی پیش برود.
رسول صدرعاملی که متولد ۲۲ آذر ماه ۱۳۳۳ است از هفده سالگی با خبرنگاری فعالیتش را آغاز و تا سال ۱۳۵۹ بعنوان گزارشگر، قصه نویس، دبیر سرویس حوادث و سپس دبیر سرویس پارلمانی با روزنامه اطلاعات همکاری داشت.
فعالیت حرفه یی در سینما را با تهیه فیلم خونبارش (۱۳۵۹) نخستین پروژه سینمایی بعد از انقلاب را شروع کرد و نخستین فیلمش را بعنوان کارگردان به نام رهایی (۱۳۶۱) ساخت و سپس میلاد فیلم نخستین شرکت تولید و توزیع فیلم سینمایی بعد از انقلاب را در سال ۱۳۵۸ تاسیس کرد.
صدرعاملی ساخت فیلمهای چون «گل های داودی» (۱۳۶۳)، «پاییزان» (۱۳۶۶)، «قربانی» (۱۳۷۰)، «سمفونی تهران» (۱۳۷۲)، «دختری با کفشهای کتانی» (۱۳۷۸)، «من، ترانه ۱۵سال دارم» (۱۳۸۰)، «دیشب باباتو دیدم آیدا» (۱۳۸۳)، «شب» (۱۳۸۵)، «هر شب تنهایی» (۱۳۸۶)، «زندگی با چشمان بسته» (۱۳۸۷) و «در انتظار معجزه» (۱۳۸۸) را در کارنامه ی کاریش دارد.
منبع: samfilm.ir
این مطلب سام فیلم را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب