در گفت وگو با سام فیلم مطرح شد؛
سینمای ما نیازمند نیروهای تازه است
به گزارش سام فیلم، مهدی احمدی فیلمنامه نویس با تکیه بر جایگاه مهم فیلمنامه در تولید آثار تصویری عنوان نمود که سینمای ما نیازمند فکرها و نیروهای تازه است.
به گزارش سام فیلم به نقل از مهر، مهدی احمدی عضو هیات انتخاب اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی در رابطه با اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی بیان نمود: این رویداد یا هر رویداد دیگری که بتواند به فیلمنامه نویسی ما کمک نماید، بطور قطع اتفاقی است فرخنده اما به این شرط که درست هدایت شود و برای انجام آن چشم انداز مشخصی داشته باشیم. صِرف برگزاری یک رویداد یا جشنواره، عملا نتیجه چندانی نخواهد داشت و علاقه مندان و شرکت کنندگان در آن هم سرخورده می شوند. وی فیلمنامه را رکن اول هر اثر تصویری دانست و اضافه کرد: هرچند بدون وجود فیلمنامه نمی توان فیلم یا سریالی ساخت اما متاسفانه فیلمنامه، همچنان مهجور مانده است. وی در رابطه با علل این مسئله توضیح داد: یا علاقه مندان به درستی هدایت نشده اند یا این که خیلی از کسانی که فکر می کنند فیلمنامه نویسان خوبی هستند، ذهنیت نادرستی نسبت به خود دارند و فضای کار را اشباع کرده اند. هم اکنون کانون فیلمنامه نویسان بیشتر از ۲۰۰ عضو دارد که از این میان تعداد محدودی فعال می باشند. احمدی ضمن اشاره به دشواری ساخت آثار تصویری و محدودیت های فراوانی که در این حوزه وجود دارد، افزود: در سال شاید حدود ۲۰۰ اثر تصویری در سینما و پلت فرم ها ساخته شود در حالیکه علاقه مندان به فیلمنامه نویسی در سرتاسر کشور پرشمار هستند بخصوص در شهر های دیگر، استعدادهای بسیاری داریم که خوب می نویسند ولی جایی برای ارائه آثار خود ندارند. وی با استقبال از برگزاری رویدادهای فیلمنامه نویسی اضافه کرد: رویداد استارتاپی فیلنامه نویسی می تواند خیلی موثر باشد اما باید به شکل برنامه ریزی شده تری برگزار گردد. برگزارکنندگان این رویداد ایده های بسیار خوبی دارند و حتی به دنبال این هستند که استعدادهای کشف شده در این رویداد را به دوره های آموزشی معرفی کنند که رها نشوند. حتما استعدادهای خوبی در این رویداد کشف می شوند که با جهت دادن به فعالیت و خلاقیت آنها، میتوان به رشد سینما کمک کرد چونکه سینمای ما نیازمند نیرو و فکر جوان است. احمدی به برگزارکنندگان رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی پیشنهاد کرد که به این رویداد نگاه بلندمدت داشته باشند. این فیلمنامه نویس توضیح داد: مواردی مانند معرفی برگزیدگان به دوره های آموزشی فیلمنامه نویسی و فراهم کردن بستری برای شکل گیری فیلمنامه به صورت کارگاهی می تواند موثر باشد چونکه خلق فیلمنامه در دل یک فرایند کارگاهی، معمولاً نتیجه خوبی به همراه دارد. ضمن این که شرکت کنندگان و جوانان مستعد متوجه می شوند که رها نشده اند. اگر حاصل این کارگاه ها، فکر و ایده و فیلمنامه های خوبی باشد، خود به خود راه تولید را هم پیدا می کند چونکه تهیه کنندگان به دنبال فیلمنامه های خوب هستند. احمدی ضمن اشاره به این که ضروری است برگزارکنندگان این رویداد راه هایی برای ساخت فیلمنامه های خوب بیابند، افزود: در دل برگزاری این رویداد باید سرمایه های سرگردان و کسانی که بتوانند تولید را سر و سامان بدهند، هم گرد آورد. بدین معنا که برگزارکنندگان باید پیوندی میان فیلمنامه های خلق شده و زنجیره تولید ایجاد کنند تا تهیه کنندگان و تولیدکنندگان بدانند جایی هست که با رفتن به آن می توانند فیلمنامه های خوبی بیایند. او در آخر صحبت هایش متذکر شد: به هر حال هر حرکت آغازینی، بطور قطع کم و کاستیهایی خواهد داشت ولی این نباید سبب دلسردی برگزارکنندگان شود بلکه باید در اندیشه تداوم آن باشند و با استمرار این رویداد، نواقصش را رفع کنند.
منبع: سام فیلم
این مطلب سام فیلم را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب